Alla inlägg under mars 2012

Av Louise - 29 mars 2012 22:19

Äntligen hade jag turen att komma hem från veterinären med goda nyheter. Domino var på hälsokontroll och röntgades. Inte ens minsta antydan till urinsten! Inga kristaller, nada! Gissa vilken lättnad... inte för att han visat symtom på något, men när mina tre senaste bortgångna husdjur har gått bort pga urinsten runt/innan två års ålder, vet man ju inte vad man ska tro.

Nu bara måste han bli gammal och grå med mig.  

Av Louise - 20 mars 2012 15:15

Hipp, hipp, hurra! Domino fyller två år idag. De har fått årets första gräsgiva, dagen i ära.




Lika söt som alltid 

Sötnosen min, nu måste vi få minst fyrdubbla tiden ihop!

Av Louise - 7 mars 2012 23:20

Såhär ser det ut vid matdags...
 

    
   

(lilla fega Brumma är inte utanför, hon hamnade bara inte på bild med de andra :p)

Av Louise - 7 mars 2012 00:33

Skol- och fritid går på. Det är inte så mycket att göra just nu, vilket är skönt.  Jag hade ett förvånadsvärt lätt G-prov i fysik B idag, och ska ha ett ÖG-prov i samma ämne imorgon, men det känns inte så speciellt farligt.


Imorgon ska jag på middag med pappa och syskonen. Han fyllde år häromdagen. Senast träffade jag honom innan nyår... hm, tiden passerar fort!





 

Bild från när jag firade pojkvännens mammas födelsedag i en restaurang vid katarinahissen.

Av Louise - 4 mars 2012 19:02

Okej, jag ska uppdatera läget på marsvinsfronten också.
 

Damerna först. Alla verkar må bra! Rhea växer och är samma glada jag som alltid. Brumma har vunnit självförtroende och blir mer social för var dag, till min lycka. Nellie är inte lika jobbig vid brunst längre. Pärlan vilar sig och har det gott, som en gamling ska.


 Även lilla Rhesisen kan nå över 25 cm kanten.   


Och så kommer vi till herrarna. Grabbtrion bor fortfarande ihop och det ser ut som att det kan bli den permanenta lösningen också!  Dommie och Romme gör inte mer än hackar tänder mot varandra ibland nuförtiden. Annars är det lugnt. Så jag har alltså lyckats fixa ihop en förhållandevis harmonisk hantrio! *jublar* I övrigt är det bra med dem. De små bröderna(åtta månader gamla snart!) har äntligen börjat ställa sig mot kanten vid matdags.


  Hela familjen samlad!


Och viktuppdatering blir det också! Ökning sedan december inom parentes.


Pärlan, 
5 år: 991g (+1)
Domino, ~2 år: 1112g (+31)
Nellie, ~2 år: 1081g (+59)
Brumma, 1 år 7 mån: 1042g (+77)
Rhea, 8 mån: 833g (+130)
Romulus, 8 mån: 850g (+119)
Remus, 8 mån: 798g (+112)
 

Det känns bra att alla ligger på plus! Det behövde de. Och äääntligen ligger någon över 1100g-strecket.   Det enda önskvärda är väl att syskonen R kunde öka lite mer. De är i slyngelåldern och saknar en hel del muskelmassa.

Av Louise - 4 mars 2012 18:41

Jag: "Det kanske inte blir nån gurka ikväll"


Han... 

 

Skapa flashcards