Alla inlägg under juni 2012

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommit... nu ser det ut såhär:



MVG: 11 st
VG: 3 st
G: 1 st
exkl. två betyg som ska hamna på utökat




Men nu är det dags att sluta tänka på sådant och dra ut i det varma vädret.


Glad sommar på er!

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!


 


Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa om jag blev nöjd när jag hittade en bra gratis-app för husdjursägare, Pet Manager. Jag låter bilder beskriva funktionen:



         


Det känns väldigt praktiskt! Egentligen skulle jag ju kunna fixa ett block eller en kalender där jag skriver allt istället, men sådana tappar/glömmer jag bort. Mobilen har jag alltid med mig! Tumme upp.

Ovido - Quiz & Flashcards