Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Marsvinspojkar till salu! (INAKTUELLT)

Av Louise - 23 augusti 2011 21:43

De två brorsorna Romulus och Remus söker nytt hem. Födda 9:e juli 2011 och fyller alltså drygt 6½ vecka idag. De är redo att flytta nu. Pojkarna finns i Täby, ett par mil norr om Stockholm. Transport går oftast att lösa.


   


Romulus är en cream/white texel. Han är en livlig, orädd och framåt grabb. Lär säkert bli mycket rolig att ha och göra med i framtiden.
Han har ett framkantsveck, men är fullt utställningsbar i rasklass ändå(eller senare klippt långhår) om man skulle vilja det. Petklass funkar förstås också! Han ska registreras, men det kan ta ett litet tag till, då jag inte fått hem regmärkena ännu.



   


Remus är en cream/white coronet. Han är en smula lugnare och försiktigare än brorsan. En pussig och snäll kille!
Han har dubbla framkantsveck och en virvel/pälsriktningsfel mitt på ryggen. Mycket charmigt måste jag säga, men dessvärre gör det sistnämnda att han inte går att ställa ut i rasklass. I petklass har han däremot fortfarande möjlighet att göra bra ifrån sig i framtiden!


ESCh Meles Merino

UVibys Nell


Jag ser gärna att de flyttar tillsammans, men det är inte ett måste. De kan säljas var för sig så länge annan kompis finnes i det nya hemmet. Med dem får ni i alla fall stamtavla, skötselråd och support från min sida(närhelst ni behöver det). Även olika begagnade tillbehör kan ingå.


Är ni intresserade, maila erase94@hotmail.com och berätta om er själva, er marsvinsvana och vad för hem ni skulle kunna erbjuda. Har ni några frågor, vill se fler bilder, m.m är det bara att sända iväg ett meddelande då med. :-)
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards