Alla inlägg under oktober 2010

Av Louise - 6 oktober 2010 20:49

Wow, jag har knappt varit inloggad på datorn alls de senaste dagarna(en svenskauppsats var det som fick mig att starta datorn nu). Ovanligt för att vara mig.  Jag har varit fullt upptagen med att pyssla om min pojkvän N som jag råkade smitta ganska allvarligt. Sjukdomen hindrade oss inte från att åka till Kista Centrum i lördags(jag älskar Kista Centrum!!!), men det blev värre ganska fort.


Underbart god libanesisk mat som går att köpa på Kista Centrums food court. Bild på killens ovegetariska tallrik. ;)


När N kom hem till mig i söndags kom han inte riktigt härifrån. Tydligen skadade mina bakterier honom många gånger mer än de hade skadat mig, så han har gått runt med världens hosta och säkert 40 graders feber(febertermometern är sönder, men han skiftade mellan att frysa ihjäl och svettas ihjäl i 3-minuterspass, så det var ganska illa) i några dagar nu. Underbart, tyckte jag, men hans mamma blev inget vidare glad av att sjuka sonen var på vift med mig förstås. 


På marsvinsfronten har inte mycket förändrats. Jag skickade in ett kollamasken-test häromdagen, fick tillbaka resultatet idag; negativt. Vad marsvinens viktnedgång berott/beror på är alltså fortfarande oklart. Nu börjar dock marsvinen gå upp i vikt igen, efter 1½ månads nedgång/stillastående. Jag har börjat ge dem pellets, så det kanske beror på det.

Men nu borde jag verkligen påbörja min uppsats! Jag har bara idag och imorgon på mig! 

Ovido - Quiz & Flashcards