Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Louise - 12 februari 2010 23:45

Ja, dags för dagens genomgång då. Det blev lite ont om sömn, eftersom vi pluggat till 1-2 natten innan. Sjuka N fick fortsätta sova medan jag begav mig till skolan från hans hus på egen hand. Sen passerade skoldagen(som kändes ganska händelselös, om man bortser från spanskaredovisningen som jag sumpade) och ääääntligen fick vi ledigt! Heeelg.  Apropå kärlek är det alla hjärtans dag nu i helgen, på söndag! Det ska bli trevligt, trevligt. Undrar vad jag och pojkvännen ska göra då... vi funderar på att gå på restaurang eller något i den stilen i alla fall.   Hoppas att han är frisk då.

Vart var jag? Just det... helg! Kort efter skolan gick jag för att träffa O, för första gången sen jag slutade nian. Det var grymt trevligt att pratas vid och fika med henne igen! Vi ska göra något någon annan dag sen också. Kul! Hon går också NV-estet, men på en annan skola, så vi kunde byta ut lite erfarenheter. Det var lite extra roligt. Ska träffa A från förra skolan snart igen. Henne träffade jag dock i höstas redan. Det känns bra att jag kan hålla någorlunda kontakt med mina gamla vänner i alla fall.

Jaja, ha en grym fredag!

Av Louise - 12 februari 2010 23:15

Nu har det gått några dagar. Uppdatering:

Onsdag
Förmiddagen och en del av eftermiddagen tillbringades med studier. Därefter bar det av för att träffa pappa. Vi skulle göra lite ärenden, men bara ett gick att utföra :-P Tydligen hade vi haft fel i en del saker, så vi kunde inte göra allt. Eftersom detta resulterade i en stor andel extra fritid, beslöt jag mig för att åka till N.  Han hade upprepade gånger under dagen nämnt hur tråkigt han hade det där han låg sjuk hemma och behövde låna en mattebok att plugga i(det var prov dagen efter). Så jag begav mig hemåt för att hämta pengar och mattebok och funderade samtidigt intensivt på hur jag skulle få honom mest glad. Den ultimata lösningen dök snart upp i mitt huvud. Något som Niklas skulle älska vore en överraskning! Jag åkte omgående iväg igen för att köpa något jag visste att han skulle tycka om; sushi, cola och toffifee. Samtidigt försäkrade jag honom över sms att jag skulle träffa en killkompis som gått i min klass(nämnde inte att han går i min klass eller att det var N jag pratade om). Väl utanför hans fönster ringde jag honom, men såklart... upptaget! Jag skickade snabbt ett sms till honom och bad honom att ringa upp mig. Sen väntade jag... och väntade... och väntade.  I minusgrader. Men vad gör man inte för sin pojkvän? Det var helt klart värt det. Till slut(efter ca en kvart) ringde han tillbaka och jag kunde säga åt honom att titta ut genom fönstret. Han blev grymt glad, det var så härligt att se! Han kände sig inte alls lika sjuk därefter. Vi lyckades inte plugga mycket matte den kvällen. Det är ju så mycket trevligare att umgås!

Torsdag
Pluggdag till tusen. N gick bara i skolan under förmiddagen, så att han kunde göra matteprovet, därefter gick han hem. Han var fortfarande sjuk! Så jag fick vara utan honom den sista lektionen vi hade för dagen. Det måste ha varit den flummigaste gympalektionen hittills. Vi åkte nämligen pulka den här gången. Vad är det för sorts fysiskt arbete? Dra upp en pulka på en backe - vad lär det ut? Jaja, jag var med så gott det gick("pulkorna" var ofta upptagna) och försökte att inte verka för uttråkad. Pulka är ju en barnlek...

Efter skolan stack jag till N än en gång. Vi hade nämligen grupparbete tillsammans(var det av slump eller med mening som lärarna parade ihop oss?). Till en början var vi sega och jag lagade världens äckligaste pizza. Allvarligt, ni har inte smakat värre!  Jag improviserade lite vid bakningen av den, hrm. Så lite olja som möjligt + mjöl + bakpulver = pizzadeg? Jag hoppades att den smuliga degen skulle "smälta ihop" i ugnen - men det gjorde den förstås inte. Hehe. Men efter maten piggnade vi till, eller i alla fall jag. Vi tog tag i arbetena och lyckades bli klara med båda. Jag är riktigt stolt över oss! Det var första gången vi lyckats plugga ihop. Kanske har vi inte bara dåligt inflytande på varandra.   Fyra timmars plugg blev det, allt som allt. Det är inte dåligt!

Ovido - Quiz & Flashcards