Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Louise - 16 februari 2010 21:00

Jag vaknade verkligen på fel sida igår. Ingenting gick som det borde. Först försov jag mig på morgonen, sen missade jag bussen och efter att ha väntat på nästa buss i tjugo minuter tog jag förstås fel... så frustrerande! Jag brukar aldrig ta fel buss, brukar alltid kolla på siffran. Riktig otursdag. Så jag kom grymt försent till skolan och var allmänt pissig mot alla.

Senare på dagen fick jag också studienyheter som frustrerade mig ännu mer. När jag därefter åkte iväg för att göra ett ärende med 7-10 böcker i väskan    (det var ett försök till att vara snäll mot sjuka N, en ganska dum idé) var jag på riktigt hemskt häxhumör. Kände för att bara åka hem och gå och lägga mig, men jag hade ju lovat pojkvännen att vi skulle träffas, så jag gjorde det ändå.

För att ta mig dit var det meningen att jag skulle ta en främmande buss och byta vid ett tillfälle. Och såklart så glömde jag att gå av vid stationen jag skulle byta buss vid. Så jag åkte vidare och bestämde mig för att åka ända till ändstationen, för jag orkade verkligen inte gå av. Men det visade sig att bussen stannade vid en bekant station som jag visste att jag kunde byta vid, så med mycket vilja steg jag av där istället.

Väl hos pojkvännen mådde jag bättre och blev aningen trevligare, men jag var fortfarande lite dåsig efter att ha sovit 1-2 stationer(kanske 3 min) på bussen och på ett typ "morgonilsket" humör. Det gick dock över så småningom och jag kunde bete mig normalt igen, med enbart ett spår av irritation i min ton. Men jag var väl lite mer irriterad inombords dock.   

Vi gick och la oss tidigt(sisådär 20-21), men enligt uppgifter från pojkvännen vaknade jag vid halv tolv(något jag har ett svagt minne av) och utbrast:
"Men ÅÅÅÅÅH! Kan det inte bli ny dag någon gång?!! Jag vill att dagen ska vara ööööveeeer...." följt med ett stort antal suckar innan jag somnade om igen. Jag råkade chockväcka honom med de orden. (a) Jaja, han kunde i alla fall somna om sen.

Fast han vaknade vid 3 igen och kunde inte somna om, stackaren. Tror att det beror på hans sjukdom(han har troligtvis körtelfeber...). När jag vaknade vid 4-tiden var jag dock inte lika sympatisk, utan bara blängde argt på honom och fräste åt honom att sluta glo på mig(vilket han råkade göra just då). Det dåliga humöret satt envetet kvar då.

Idag är jag i alla fall mycket piggare och bra mycket mer taggad inför resan.  Planet avgår 14.50 imorgon. Jag ska eventuellt delta i dagens första lektion eftersom vi har viktiga redovisningar då, men sen har jag leeeedigt. Ända fram till 7:e mars. Resan varar dock bara till 2:a mars, resten av tiden är sportlov. Wie!

Ovido - Quiz & Flashcards