Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Louise - 16 januari 2011 21:47

Man får ju inte hoppas på för mycket, men idag märktes det markant skillnad i vinterlandskapet. Är våren på väg, tro? Fem grader varmt idag och regn(lyckligtvis inte när jag var på hemvägen från killen). De tidigare rumphöga snödrivorna har sjunkit till knänivå på bara ett par dagar. Det rinner vatten och slask överallt och vägarnas tjocka islager har blivit blottade igen. Flodpölar finns både här och där.

Men ja, helt glad är jag ju inte över detta väder, då is + vatten = AJ! Den sista biten hemåt är en nedförsbacke och trots att jag tyckte att jag trippade så försiktigt, lyckades jag inte behålla balansen. Jag snubblade en gång och slog i rumpan. Det gjorde ganska ont kan jag säga.

Slaskvåren lär väl inte vara länge om man ska tro väderprognoserna. På onsdag och torsdag ska det frysa på igen, så våren lär nog vänta lite till. Det här är nog inte den enda nästan-våren jag kommer att stöta på den närmsta tiden. Det känns som att snön kommer att stanna kvar till i slutet/mitten av mars igen, precis som förra året.

Ovido - Quiz & Flashcards