Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Louise - 4 juni 2011 16:50

Flicktrion har, ända sedan Pärlan flyttade in(vi firar två månader ihop om en vecka!), fått dela på ett vanligt djuraffärshus och ett litet kartonghus. Det har funkat bra, då de inte brukar ha något emot att vara två i det större huset. Och så brukar de ju inte vilja vara i husen så väldans ofta heller.

Men på sistone verkar alla tre vilja ockupera det stora huset samtidigt gång på gång. Dags att inse att gamla kartonghuset inte räcker till längre, så jag har nu byggt ett nytt, stadigare åt pälsklingarna.


   

Inte den vackraste skapelsen, då jag både råkade såga snett, mäta fel på vart jag skulle borra och göra den ena kortsidan högre än den andra. Så går det när man är otålig och inte haft träslöjd på fyra-fem år. Men ja... de får ju tak över huvudet, vilket är huvudsaken! Bättre än ingenting. ;)

Av Louise - 4 juni 2011 01:00

Fy, orkar inte gå och måla bloggen med tråkigheterna som dykt upp. Det lämnar jag till en annan dag. Så nu blir det istället ett inlägg med fokus: positiv!


  • Det är juni och i skrivande stund 11 dagar(6 skoldagar) kvar till skolavslutningen! Helt otroligt...
     
  • Jag firade 1½ år med pojkvännen häromdagen, 1/6.  En underbar dag! Av någon anledning känns halvårsdagarna mer speciella än årsdagarna...
     
  • Man måste ju hylla vädret. Sommar och sol, tjoho! Tack Moder Jord!
     
  • Jag har slösat pengar igen för första gången på en halv evighet(känns det som). Aah, jag är hel igen. ;) Nu är man en klänning, en bok, en bikini och lite smink rikare.
     
  • Nellie har sig och mår bra(vilar mycket, äter mängder). Är 5 veckor gången imorgon, ca halvvägs till bebisdags, och idag låg hon på 82g total viktökning. Spännande!
     
  • Sommarplaner att se fram emot: The Big 4 endagsfestival, Gbg-vistelse, resa till Nice, marsvinsbebisar, pojkvännens sommarställe, födelsedag och en jädrans massa vila. Det ska bli en sommar fullspäckad med roligheter alltså!
     
  • Min "Att göra"-lista är såhär lång:
    - Kemirapport
    - Bokanalys
    - 7/6 Halvkursprov fysik
    - 8/6 Sv grupparbete redovisning
     
In every life we have some trouble
When you worry you make it double 
Don't worry, be happy!


Ovido - Quiz & Flashcards