Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Louise - 10 juni 2011 20:42

Jag vågar inte säga något säkert, då skiter det sig säkert, men i nuläget verkar det som att Rabbe bara hade en urinvägsinfektion.

Från att ha gnällt när han kissat varje gång, kissat kanske en gång vart tionde minut och varit kissig vid rumpan hela tiden, så är han nu torr, kissade inte ens en gång under halvtimmen jag hade honom uppe idag och jag har inte sett honom gnälla på ett par dagar.

Jag vet inte vad som hjälpte mest, tranbärsjuicen eller smärtstillande jag gav honom i tisdags(kanske var det kristaller han behövde kissa ut?), men jag är glad över att han mår bra. Inget heelt säkert än förstås.

Var nästan helt inställd på att det skulle vara urinsten, så jag har mått ganska kasst den senaste veckan. Det är lätt att förvänta sig det värsta när man varit med om besvikelse två gånger tidigare...

Men nu ser vi förhoppningsvis fram emot bättre tider! Nellie är ju snart bara fyra veckor från kullen.

Ovido - Quiz & Flashcards