Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Sweet dreams are made of this...

Av Louise - 15 februari 2010 18:15

Oj, vilken verklig dröm jag drömde inatt. Den var verkligen för trevlig. 
Det var som att jag hade åkt fram i tiden, till i höst, när min ena bror ska flytta hemifrån. Jag hade nämligen skaffat fler marsvin i drömmen och ockuperat min brors rum som marsvinsrum! Jag hade burmöbler som var läskigt lika H's: En bokhyllebur bredvid en låg burhylla med plexiglas och allt.     I burhyllan bodde bara Cinno & Dinno än så länge, medan jag i bokhylleburen hade mina nyinskaffade grisar.

Tydligen hade jag i drömmen skaffat marsvin utan mammas vetskap/tillåtelse och jag var jätteorolig över hur hon skulle reagera. Först när hon hade sett marsvinen och kommenterat det på det mest oförväntade sätt("Men de är väl söta!"), så såg jag själv på marsvinen jag skaffat. Jag visste inte vart de kom ifrån, men de var blandraser som såg ut som nonselfmarsvin. Först var jag lite besviken över att ingen av dem var av teckningen tort'n'white, men sen blev jag så obeskrivligt glad.

Det var en white/goldenagouti/golden hona och en lilac/golden hona(? Minns inte riktigt längre, irriterande, mindes för bara någon minut sen). Jag tyckte verkligen om de här honorna, var så glad att jag hade dem. Blä, så jobbigt det var att vakna och inse att de bara var påhittade.   Bara för att jag på sistone funderat på det här med att skaffa fler marsvin igen. Och jag funderade på att skaffa två korthåriga släthårshonor... bl.a
Orkar inte gå igenom den lilla planen jag har i min hjärna, för de planerna skiftar och avbryts ju gång på gång. Bättre att meddela om det när det faktiskt SKA hända istället.

Apropå saker att skaffa, så har jag bestämt mig för vilket systemkameramärke, modell, ja, allting jag ska köpa nu.  En Nikon D5000 + 18-55mm VR objektiv. Sen kan jag önska mig ett 55-200mm VR objektiv till födelsedagspresent ifall jag känner att 18-55mm VR inte är tillräckligt. Det känns helt rätt såhär! Så spännande!

Jag ska kolla i butiken imorgon(hoppas, hoppas att det är bra priser där), så förhoppningsvis blir det ett systemkameraköp på onsdag. Skulle priserna inte passa, så köper jag kameran när jag kommer hem från Mauritius istället, över internet. Perfeeeeekt.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards