Alla inlägg under februari 2010

Av Louise - 6 februari 2010 18:43

Jag var galet hes under konserten och sjöng så lite som möjligt. Men mina klasskompisar sa att jag ändå sjöng bättre än sångkillen i vår grupp. Och han var inte ens sjuk.  Jag antar att det är något i alla fall. Hoppas ändå att min sångprestation inte bedöms för mycket utifrån det här. Läraren vet ju att jag var sjuk, så hon borde bara bedöma min scenografi.

För att tala om fler betygsgrejer, har jag fått höra att mitt samhällskunskapsbetyg hänger på en tråd eftersom jag har haft så hög frånvaro från de lektionerna. Inte bra... dessutom har ett samhällskunskapsprov fått en kass schemaplacering, så att jag kommer att vara bortrest under det. Denna lärare tillåter heller inte omprov. Det känns som att jag har ganska gott om otur just nu. De har dessutom flyttat en planerad temavecka bort från veckan jag planerade att vara bortrest. Och resan är ej ombokningsbar. Så nu kommer jag att missa ännu mer skola!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Funderar på att hoppa av samhällskunskapskursen och ta igen den på komvux istället, men jag vet inte om jag då kommer tillåtas få utökat program eller om jag ens får ta igen ämnet på komvux. Det blir till att bestämma möte med syo den kommande veckan.

Marsvinen mår bra, jag ska städa buren idag. Cinnober kan äta vanlig(ostrimlad) mat och har ökat i vikt igen. :-) Det känns i alla fall väldigt bra. Något i mitt liv som flyter på som det ska i alla fall.

Jaja, nu ska jag kila iväg och plugga matte som jag ligger efter med.
Tack och hej!

Av Louise - 1 februari 2010 18:22

Jaså, är vi redan inne på februari?
Jag är fortfarande sjuk och missade därför skolan idag(inte bra..). Det gör mindre ont i halsen och jag har bara på gränsen till feber. Men det rinner mer ur näsan och jag nyser vartannan minut känns det som. Jag känner mig alldeles seg i huvudet. Håller tummarna för att sjukdomen gått över helt till imorgon! Annars vet jag inte vad jag gör...

Men nu måste jag gå och baka kakor till morgondagen. Även om jag kanske inte sjunger då, ska jag minsann delta och hjälpa till med kafét osv! Det blir mys. :-) Annat planerat för ikväll är matteplugg. Jag har kommit ikapp med alla ämnen förutom det(och ev. fysik). Snart är jag helt ikapp... sköönt...

Ovido - Quiz & Flashcards