Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Marsvinsglad

Av Louise - 6 januari 2011 21:25

Tänkte bygga marsvinshus och kom så långt till ritningen över hur jag skulle såga den 70x80 cm stora träbiten som skräpar här hemma. Sen gick min syster och la sig, och eftersom sågen låter ganska högt vågar jag inte börja med sågningen förrän imorgonbitti.


Men just nu vill jag inte annat än prata marsvin, och eftersom ingen vill höra på just nu får bloggen bli mitt utlopp för "marsvinskänslorna". Vi kan säga att jag kompenserar för att bara 3 av förra månadens 18 inlägg blev marsvinsrelaterade.
Jag har bara så himla goa grisar! 

Domino (9,5 mån)
 

Min lilla cooling(inte så liten längre). På bilden ser ni hans vanligaste pose, något som verkligen definierar honom. Han är den socialaste och nyfiknaste av alla mina grisar. Så fort man kommer fram till burkanten kommer han dit med och ställer sig på två ben för att nosa, prata och tigga. Mattes lilla bebis!



Dommie, 3 mån
 



Rabbe (8 mån)

Så nyfiken men så rädd ändå, det är min Rabarber det. Hela familjens underbart mysiga gospelle, matvrak och pussgurka. Angår det mat är han där på studs, annars håller han sig helst undan. Han är bara för rolig att titta på när han struttar runt och leker halvtuff i sin halvfjantiga frisyr! Mattes lilla mysfjant.



Rabbe, 2 mån 



Nellie (8,5 mån)

Detta är då fina flickan Nell, som jag så gärna kallar "Nelliepellikopter", ett smeknamn jag tycker om skarpt. ;) Till utseendet påminner hon mycket om bortgångna underbaringen Cinnober. Hon är en nätt dam som, trots sitt bestämda temperament i buren, är väldigt lydig, pussig och nyfiken. Mattes lilla fina flicka.



Nell, 5 mån
 


Brumma (5 mån)
 
Det var lite ofrivilligt som denna tös antog det namnet, men man blir väl tvungen när ens syster och ens mamma vägrar kalla henne något annat. Hon är så söt, nyfiken och rar att hon har kommit att bli lite utav deras favorit, fastän hon är fegast av alla fyra grisarna. Mattes lilla sötnos. 


   

Brumsan, 1 mån


Åh, vilka rara grisar jag har! Jag är så lyckligt lottad!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards