Alla inlägg under januari 2011

Av Louise - 6 januari 2011 04:45

Ja, efter ett visst antal timmar...  (fyra ) så är jag äntligen klar med storstädandet av marsvinsburarna! Nu är det så noga städat det kan bli. *gäsp* Marsvinen har just fått mat och jag ska nog dra mig till sängs.


Bjuder på några bilder från middagen! Broccoli är en storfavorit. :)


   
    

Av Louise - 5 januari 2011 22:15


Höjdpunkten med att klippa marsvinspälsar. ;) Ni glor på en kompott av Domino, Rabbe och Nellie. Det hade varit en mysig gris. Ibland önskar man att man kunde trolla.

Av Louise - 4 januari 2011 15:16

Min ena bror flyttade i slutet av hösten/början av vintern. Nu föreslog mamma just att vi borde göra om min brorsas rum till marsvinsrum!  Det skulle både få vara marsvinsrum och gästrum(får se om det kommer fortsätta vara så länge till efter att marsvinen flyttat in *moahaha*), men det är väl bara för bra för att vara sant ändå! Rummet är jättetillgängligt, släpper in mycket ljus genom fönsterväggen och är precis tillräckligt litet.


Vi/jag kommer att bygga om killarnas hembygge till ett burskåp då, så att flickorna slipper vara instängda bakom galler. Kanske kan jag fixa en bättre vattenflaskhållare och plexiglasvägg i killarnas bur när jag ändå håller på, det har jag funderat på ett tag... och nya hus ska de såklart ha! Oh, vad jag är taggad!


Nog kommer jag sakna att ha marsvinen i sovrummet förstås, men marsvinsrummet förenklar allt annat. Garaget där vi har höet är precis bredvid, köket är precis utanför, marsvinen kommer att vara i samma rum, jag slipper släpa upp allt till andra våningen där mitt rum är, mamma kommer att sluta tjata om att vi har spån överallt, mitt rum kommer att vara mindre stökigt. Skulle saknaden bli för stor kan jag förstås alltid sova där inne ändå, så länge det är ett marsvins-/gästrum. ;)


Nä, det här kommer bara bli perfekt!


Tillägg: Året har knappt börjat och det är redan såhär bra! Det ser ut att bli ett ganska gott år ändå... (peppar peppar ta i trä) fast man ska ju inte hoppas på för mycket.

Av Louise - 3 januari 2011 10:30

Gott nytt år! Ja, jag hoppas verkligen att det här året för med sig något gott.


På det "mänskliga planet" har året varit suveränt, ett helt år med min pojkvän och jag har äntligen hittat rätt väg på studiebanan. Nya upplevelser, nya bekantskaper, nya kunskaper. Allt har känts lugnt, ingen stress, inga större problem.


På marsvinsfronten har det däremot känts ganska trist, rentav kasst. Mina två marsvinsgrabbar som gick bort, en enda utställning på hela året, static, krassliga marsvin... en ljusglimt i allt det dåliga är väl att jag äntligen har fler än två grisar här hemma. Men jag har svårt att vara helt lycklig över det när allt det andra dåliga hänger över.


Jag hoppas att 2011 för med sig bättre tider på marsvinssidan(eller ja, på alla håll, för bättre kan allting alltid bli!), främst av allt önskar jag mig friska och krya marsvin! Jag har också lite andra drömmar jag hoppas att jag kan förverkliga. 


Ungefär lika trött på det förra året som pappas vovve Lissi var efter nyår.

Ovido - Quiz & Flashcards