Alla inlägg den 19 december 2010

Av Louise - 19 december 2010 23:48

Det slog mig just att det är fjärde advent idag.  Kanske borde man skriva en önskelista? ;)

  • Duvtransport - Ja, det blir ju ganska svårt att transportera fyra marsvin i två transportburar sen när jag ska ställa ut igen.
  • Ramar - Jag har flera bilder jag skulle vilja framkalla och rama in.
  • Vantar för pekskärmar - Det är inte roligt att frysa fingrarna av sig när man håller på med ipoden!
  • Liquid eyeliner - Alltid lyckas jag slarva bort min eyeliner på ett eller annat vis.
  • Pengar - Jag skulle behöva pengar för flertalet saker just nu. Burbygge, utställningar, kläder och för att spara till framtida projekt.

Ja, årets önskelista blev inte särskilt lång. Bra det, desto större chans är det att man får allt man önskar sig. ;)

Av Louise - 19 december 2010 21:00

Jag åkte klockan 16.50 från Gävletrakten och var beräknad att vara hemma klockan 19.42 på kvällen. Bra, tänkte jag! Men nä, brofel i andra änden av pendeltågslinjen förstörde tydligen hela pendeltågstrafiken.
   


I en timme sköt SL upp pendeltågen med fem minuter i taget(varför kan de inte bara erkänna att förseningarna är större från början, så man slipper sitta där och hoppas så länge?!), till slut fick jag och ett par till nog. Gemensamt tog jag och ett par främlingar istället en taxi till stan där vi kunde ta oss hem ifrån utan problem. Nu måtte kundtjänsten inte ljuga, så att resegarantin faktiskt täcker det här.


Jag hade faktiskt ingen aning om att resegaranti existerade, så där kan jag verkligen tacka främlingen V som berättade det för mig. Det var ett trevligt tidsfördriv att prata med honom och en kvinna i 40-årsåldern(som jag tyvärr inte fångade upp namnet på) medan vi väntade och det var också skönt att slippa betala hela taxisumman såhär innan jul när man inte får den åter förrän om två veckor.


Det är intressant hur vi människor kan enas under "nödsituationer". ;) Jag lärde känna dem lite under resan. Synd att vi troligen inte kommer att träffas igen. De verkade vara trevliga personer.

Ovido - Quiz & Flashcards