Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Louise - 15 februari 2011 17:42

Nu har det ekat i bloggen ett tag, så jag kanske borde skriva några rader. Jag har tyvärr fullt upp just nu i både skola och på hemmafronten, så mycket till bloggtid blir det inte.

Eftersom Rabbe fått ännu ett par svampliknande utslag i ansiktet börjar jag misstänka att det är början till ringorm(nossvampen var ganska allvarlig, så det kan ha varit ringorm det med). Dock är det väldigt lätt småskorviga fläckar, så jag är osäker. Ska till vet nästa vecka och ta skrapprov. Wish me good luck...
Visar bilder när jag är inloggad på den andra datorn.

På skolfronten händer mycket. Att göra:

  • Svensk bokanalys 9/2 - försenad
  • Matteprov 17/2 och 18/2
  • Novell denna vecka
  • Historiauppsats denna vecka
  • Spansk bokrecension 21/2
  • Kemiprov(urspr. 16/2) 24/2
  • Spanskaprov 24/2
  • Datorkunskap uppsats 25/2 (6st A4 och man kan ej få MVG ifall det kommer in efter deadline...)

Och så ligger jag i krig med min syster på hemmafronten, så det är lite jobbigt just nu, som ni förstår.

Nu ska jag städa marsvinsburen och röja i rummet lite, därefter måste jag nog ta tag i lite studier så att jag kan beta av den här nedrans listan någon gång. Hur kommer det sig att man alltid har många lugna veckor utan någonting att göra, sen lägger alla lärare(på samma gång) in alla läxor och prov på de två sista veckorna innan lovet? Håhå, jaja...

Ovido - Quiz & Flashcards