Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Louise - 18 februari 2011 00:30

Nu är veterinärtid bokad till tisdag 22/2 17.00 för Rabarber(hon som bestämde mötet fnissade lite när hon hörde namnet haha ). Det var lite svårt att få tiderna att klaffa den här gången, men tisdag nästa vecka är väl inte farligt sent. Bara det blir gjort. Håller tummarna för att det inte är ringorm. 


Annat jag vill dela med mig av på marsvinsfronten är att mina marsvinsflickor utvecklat underbara personligheter de senaste två månaderna. De är lite sega på att bli helt tama, men de är på god väg att nå killarnas nivå. Nellie ställer sig upp på gallret jämt nu och kikar ut, går fram när man sträcker ner handen och pussas som den rara tjej hon är. När det gäller att plocka upp henne ur buren är det mer komplicerat, den gubben går inte. Brumma har också blygt börjat ställa sig mot gallret när det är matdags.


Framsteg! Jag måste ta mig i kragen och plocka upp dem mer regelbundet. Jäkla gallerburar... det blir en riktig barriär mellan mig och mina djur. Nej, jag vill få till det där marsvinsrummet någon gång!


Men de har en lång bit att gå till att bli så framåt som killarna. Domino var senast idag så nyfiken på vad matte gjorde att han var nästan halvvägs över den 2dm höga kanten. Nästan så att jag trodde att han skulle lyckas häva sig över! Busgrisen skrämmer matte ibland... ;) Älskade pigisarna.



Såhär ser läxläget ut:


  • Svensk bokanalys 9/2 - fortfarande försenad.. 
  • Matteprov 17/2 och 18/2
  • Historiauppsats 21/2
  • Spansk bokrecension 21/2
  • Novell  23/2
  • Kemiprov 24/2
  • Spanskaprov 24/2
  • Datorkunskap uppsats 25/2

Det kryper framåt...

Ovido - Quiz & Flashcards