Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Louise - 24 mars 2011 01:06

Just färdig med burstädning och ivomecdosering. Om två veckor är skiten(förhoppningsvis) över! Då får det vara nog med sjukdomar för grisarna för flera år framöver, tycker jag.


Det går framåt i alla fall... jämför jag vikterna från innan kvällsmaten med vikterna för två månader sedan ser det ut såhär(ungefärliga värden):
Domino, 12 mån: 960g (+70g)
Rabarber, 10,5 mån: 930g (+60g)
Nell, 11 mån: 910g (+80g)
Brumma, 7,5 mån: 750g(+145g)


Inte riktigt hundra gram vardera, som jag först trodde, men de ökar stadigt. Jag tror att Dommie kommer att sluta upp på vikten ~1050g, och Rabbe och Nellie ~1000g. Bara jag ger det någon månad till. Sen kan de säkert lägga på sig ännu mer vikt i form av muskler förstås. Skönt att sommaren snart är här, den brukar vara högtiden för muskelbyggande här.
Och lilla sessan Brumsan får vi väl se vart hon slutar. Hon växer ju fortfarande.  


Men klockan är mycket = sovtajm! Natti, gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards