Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Louise - 11 juli 2011 23:40

 

Ja, nu har trion fått namn också! När de föddes så kände jag direkt att de inte var ämnade för de namnförslag jag tänkt ut sen innan. Krydd-temat, spel-temat och det eventuella fårras-temat passade bara inte. Så jag blev ganska stressad där ett tag. ;) Men tack vare min kära pojkvän fick de till slut namn som enligt mig passar perfekt.

Texelpojken är Romulus och coronetgrabben är Remus. För er som inte redan vet, var de ett par tvillingbröder som enligt en legend grundade Rom. Det är en lite udda historia, men jag har ändå alltid tyckt om den på något plan. Rhea Silvia är Romulus och Remus mor enligt myten, och därför har den lilla tösen fått namnet Rhea. 

Skulle inte kunna vara mer nöjd över namnen!

Ovido - Quiz & Flashcards