Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Julafton är en lång dag - men nog en av dem bästa på hela året!

Av Louise - 25 december 2010 03:45

På julafton brukar familjen och släktingar vakna 9.00-12.00 ungefär. Där börjar duschning, frukost och städning(+ev. julklappsinslagning för de som gör saker i sista minuten - jag). Därefter påbörjas tillagningen av maten. Vid 15.00-16.00 blir det Kalle Ankas jul, för att tätt följas med den efterlängtade julmiddagen!


Den pågår fram till 18.30, då vi sätter igång med julklappsöppning. Vi är åtta personer, så det blir ju en del klappar och tar en hel del tid... man vill ju hinna se vad alla får, eller hur?



Hela momentet tog idag 4 timmar, som vanligt då. Vi som skulle minska på det! Visserligen har vi gjort det i julklappsväg, men tidsmässigt är det ingen särskild förändring. Jaja. Efter julklappsöppningen blev det speldags, som varje år. Och idag pågick det ända fram till klockan 3 på natten(inte helt förvånande, med tanke på vilket spel familjen fick av min moster). And here I am now!


Som så är min jul! Jag börjar undra om vi inte är underligt långsamma? Jag fick nämligen höra idag att pojkvännen + familj/släkt var klara med hela festligheterna redan klockan halv åtta. Så trist det måste vara! (ja, jag klagar offentligt om dig, Niklas ) Jag älskar att vi tar tid på oss och verkligen umgås. Det är ju vad julen går ut på egentligen!


Aja, hoppas att ni har haft en god jul allihopa! Jag berättar senare/imorgon om vad för underbara julklappar jag fick. Jag är i varje fall helnöjd!  

 
 
Ingen bild

N

25 december 2010 12:25

Haha men Louise då :p *hjärta*
Vi var trots allt 5 pers närvarande. Och vi uppskattat helt enkelt lite kvalité tid framför datorn med kusinen framför att överanslysera vad köparen tänkte när de köpte en mössa till en, hur kunde just de veta att man ville ha en mössa på vintern? Å andra sidan, gissa vem som inte fick pennor i år :D och vi alla kollade ju på JC filmen så det jämnar ut sig. Honestly: jag tror inte jag värderar julen lika mycket bara. Du tycker inte månadsdagar är så coolt, jag tycker julafton är coolt, men inte SÅ. Som sagt, trollkarlsjudefödelsedag och gamla amerikanska reklamer i form av Kalle ankas jul på tv. (samt en jävla massa annat skit, spyr om 'kam du vissla johanna' visas. Thats right SVT, jag gillar inte ert utbud!) Julbord är också överskattat, inte gott helt enkelt. Vad återstår? Julglädje och presentöppning. Vilket är skitkul, men inte mer :p om man illade resten också så kan jag fatta att julen blir -ZOMG-. Aja, där har du min överanalys om julen av mig :p kan avsluta med JA JAG GILLAR JULEN. Även om jag låter harsh. Aja, saknarej *hjärta*

 
Ingen bild

N

25 december 2010 12:32

Jag menar, du skriver i rubriken att det är typ the best day evar, jag har knappt gett den en tanke, alls, sen i torsdags. Födelsedag slår med hästlängder, bra sommarlovsdagar, ettårsdagar och såklart varenda dag med dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards