Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

(Ra)barberare

Av Louise - 1 februari 2011 02:30

Ja, nu eftersom marsvinen inte blev av med sin static påbörjade jag under januari behandling igen. Den här gången försökte jag med oljebehandling, plus att jag ska fortsätta med en pcl-schampo-behandling nu, så nu banne mig ska det väck!


Marsvinen tyckte, som förväntat, mycket om smaken av oljig päls. De har barberat varandra väl och såg otroligt fula ut mot slutet av veckan, om jag får vara brutalt ärlig.  Efter dagens bad ser de vanliga och söta ut, men pälsen blir ju inte mycket längre för det.


Bjuder på en bild av fuktiga fluffbollen Rabarber, som ser ovanligt teddylik ut.

 
 
Hanna

Hanna

1 februari 2011 18:58

Men visst blir pälsen mjuk och fin efter oljekur? :P Fick du bort staticen nu? Oljan har aldrig svikit mig, däremot la jag flera hundra kronor på frontline innan jag gav upp den behandlingen.

http://abicos.bloggagratis.se

Louise

2 februari 2011 16:16

Jo verkligen supermjuk! :) Det var lite svårt att få ur oljan ur luggen dock, måste nog ordna ett till bad. Men eftersom jag ändå tänker göra en pcl-kur så gör det ju inte så mycket.

Inget spår av static, men jag fortsätter behandla för säkerhets skull!

 
Emma

Emma

3 februari 2011 18:18

Åh jag blir så sjukt sugen på marsvin igen när jag läser din blogg! Dom är ju bara för underbara de små liven!

http://emma.stjernstedt.net/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards