Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Såhär pluggar man

Av Louise - 9 mars 2011 14:15

1. Sätt dig i ett väl belyst, tyst rum.
2. Lägg mobilen på något avskilt, oåtkomligt ställe.
3. Använd inte dator för ditt skolarbete.
4. Inaktivera internet när det visar sig att du inte kunde hålla tassarna från datorn i alla fall.
5. Och stäng spel-mappen...
6. Uppmuntra dig själv till att studera genom att lova dig själv belöning(mm, godis!) när du är färdig.
7. Fortsätt studera även fast du råkar ta ut belöningen i förhand(typ innan du ens börjat). 

8. Somna inte.
9. Somna INTE!
10. Hämta inte mobilen för att smsa en kompis om hur trött och uttråkad du är.
11. Lär dig att du inte borde ha lagt mobilen på ett så pass hemligt ställe att du inte hittar den igen.
12. Plugga vidare till sent inpå natten.
Sen kan du äntligen känna dig nöjd och färdig med flera timmars nästan-arbete!

Det är så jag pluggar i alla fall. Jag tycker att det funkar (nästan) fint. Okej, det kanske finns några förbättringsområden... särskilt när jag råkar lägga till följande steg:

13.
 Du har pluggat till morgonen, men visst, sov en liten powernap då.
14. Vakna några timmar senare utvilad och pigg! Och inse att du är flera timmar sen till skolan...


Olyckligtvis var det dagens förlopp...

 
 
Ingen bild

Maija

10 mars 2011 17:37

Hahahahah KLOCKRENT! Jag är precis likadan! x)

 
Hanna

Hanna

11 mars 2011 16:16

Illa att jag känner igen mig allt för väl...
Fast på min lista finns också "sitt inte i samma rum som marsvinen", "gå inte in till marsvinen på en 'paus'" och "börja inte klippa marsvinsklor istället för att räkna matte".

http://abicos.bloggagratis.se

Louise

11 mars 2011 16:24

Haha, tänkte faktiskt lägga till den, då kloklippning istället för matte var just det valet jag gjorde i förrigår :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards