Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Dygn 66

Av Louise - 6 juli 2011 17:30

Jag kan knappt fatta att det är så nära nu. Om några få dagar borde vi vara fler! Nu ska jag verkligen höka kring buren... nervöst, men spännande.


Hon ligger på ca 340g + idag(liten minskning jämfört med igår) och det sparkas och vrids för fullt och mycket i magen. Jag hörde tandgnissel därifrån igår till och med. Hon är lite öppen i främre fogen, har svårt att sitta still och har nosen nedfälld sen ett tag tillbaka. Förvärkar eller sparkarna som gör det skulle jag tro? Det är i alla fall nära nu!


Hur många de blir är jag osäker på. Just nu velar jag mellan tre stora eller fyra små. Osäkerheten har väckts dels pga mängden sparkar och placeringen av dem, och dels pga att det inte känns som att mycket av vikten hon lagt på sig är fett. Hon känns lite klenare över ryggen.  Försöker göda så gott jag kan, men hon kan ju inte äta oftare än konstant... ;p Jaja, resultatet lär ju avslöjas innan veckan är slut.


Vid städdags idag passade jag på och tog lite halvtaskiga bilder. Hur många tror ni att det blir?


   

Nellie är ganska pigg och glad just nu i alla fall, vilket känns bra. Igår hängde hon för första gången någonsin över kanten på bokhylleburen vid matdags(och den har hon bott i nu i snart tre månader). Jag trodde inte att hon skulle klara att lyfta sig med den bebismagen, men där hade jag visst fel. ;) Och idag ville hon absolut inte sitta still vid fotosessionen. Min älskade lilla prinsessa!

 
 
Hanna

Hanna

7 juli 2011 00:58

Gör inte som jag och ställ fram en kamera utan laddade batterier ;) Nu håller vi tummarna för Pellikoptern här!

http://abicos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards