Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Bebisarna - 12 dagar

Av Louise - 21 juli 2011 18:15

Ja, tyvärr måste jag skämma bort marsvinsbebisarna och mamma marsvin i bloggen just nu.  Men de är ju för härliga! Jag lovar att nästa marsvinsinlägg ska handla om några av mina andra underbaringar.


 


Mamma Nellie verkar tycka om sin roll som mamma. Hon är så snäll och tolerant mot de små, när de alltid kretsar kring henne och snutta eller äta allt som hon äter. Det tär dock en del på henne. Hon är väldigt smal just nu, lilla stumpan.  Hon mår bra och äter jättebra, men kanske behöver lite hjälp på traven för att hålla vikten när ungarna diar... jag ska nog beställa hem Critical Care så snart som möjligt.


Och småknattarna, ja... de är svåra att fånga på bild nu, måste jag säga!


 


Remus, 121g liten, är minst och gör kanske också minst väsen av sig. Han har en liten virvel på ryggen och dubbla framkantsveck, och kanske är det just det som gör honom så fruktansvärt söt? Han är lugn och ägnar hellre tiden åt att nosa och smaka på saker än åt att ränna runt och störa de vuxna. Han känns som en Ferdinand på något vis. ;)


 

Rhea
, 123g nu, är både i mitten gällande vikt och personlighet i kullens skala. Hon verkar redan ha fattat tycke för Nellies favoritplats; tegelstenen och hon är nog allt mammsen(och pappsen) upp i dagen på fler sätt, skulle jag vilja säga! En underbar balans av tolerans och egen vilja. :p Det är fastslaget att hon ska stanna nu. Hon kommer att passa perfekt in i flocken, det är jag säker på.


 
 

Romulus, 126g stor, är störst och kanske också piggast av allihop! Inte hade jag trott det när han föddes. Det tog lång tid innan han kom igång jämfört med de andra två. Men när han väl kommit igång går det visst inte att få stopp på honom. ;) Han är nog pappa upp i dagen, en busig charmör. Nog är han rätt lik honom också, hur pappa Merino såg ut som bebis?


Men alla tre är under intensiv utveckling fortfarande, så man vet ju inte vad som kan komma att hända i fortsättningen. ;)

 
 
jenny

jenny

21 juli 2011 21:32

Men åh jag har inte suttit så mycket vid datorn, har precis missat detta!!!! Grattis till dom små super söta varelserna :D

http://jjennnyys.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

22 juli 2011 18:48

Oroa dig inte för Nellies vikt! Jag lovar att du kommer bli förvånad hur fort hon kommer gå upp allt (och lite till ;)) efter att ungarna har diat klart. Det är helt normalt att de är lite tunna när de har ungar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards