Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Louise - 14 augusti 2010 22:38

Inception var f.ö jättebra! :) Inte alls förvirrande(vilket reklamen kan ge intrycket av att filmen är), spännande och bra gjord. Jag diggade också att bl.a Joseph Gordon-Levitt från (500) days of summer och Ellen Page från Juno var med i filmen. Men Leonardo DiCaprio var klart bäst. Jag måste se fler filmer med Leo snart! Dags för en favorit i repris, titanic, kanske? Det var ett par år sedan sist. 


Jaja, nu ska jag vända tillbaka dygnet! Skola på torsdag ju! Natti! 

Av Louise - 14 augusti 2010 19:55

Jag hörde marsvinen pipa gnälligt utifrån för bara en liten stund sen(uteburen står runt hörnet så jag ser dem inte riktigt, men fönstret är alltid öppet så att jag kan höra). Efter att idag ha fått höra att tre olika uppfödares marsvin attackerats av olika rovdjur i sommar blev jag riktigt rädd om mina grisars liv när jag fick höra detta ljud och rusade ner så fort jag kunde för att titta till dem och jaga bort eventuella rovdjur.

Oj, så lättad jag blev när jag kom dit och såg att det inte fanns något att oroa sig över. Marsvinen hade helt enkelt triggrats lätt till att tigga mat när grannen prasslade med påsar och löv. Rabarber har en ganska gnällig ton vid matdags, så det var väl han som skrämde upp mig.

Men det här fick mig att öppna ögonen lite. Jag ska nog i fortsättningen barrikera buren ytterligare och försöka ställa den på en plats där jag har mycket bättre översyn.

Av Louise - 14 augusti 2010 19:25

Som jag har svettats idag!  SL-bussarna måste verkligen trimmas med lite lämpligare luftkonditioneringssystem. Enbart en av de fem bussar jag åkte med idag kändes sval och normaltempererad. Tre av de fem bussar jag åkte på idag saknade luftkonditioneringssystem och möjlighet till att öppna fönster över huvud taget, vilket var fullkomligt outhärdligt. Den sista av de fem bussar jag åkte idag hade luftkonditionering, men den tycktes inte fungera, för det blåste inte ett dugg ifrån dem, hur mycket jag än vred och tryckte.


Det var inte mycket skönare att gå utomhus. Ingen vind, molnfritt och gassande sol. Först när jag var på platsen jag skulle till(efter en timmes bussfärd) kunde jag pusta ut lite, eftersom moln täckte himlen. På tillbakavägen blev det desto svettigare, delvis på grund av att solen inte längre låg i moln. Jag försökte ta en genväg som visade sig vara fel genväg än jag tänkt mig. Det lade till åtminstone en kilometers gångtid. Totalt blev det ca 4km promenad idag. Jaja, jag tycks ha förlorat ett kilo i svett, vilket inte är så illa i slutändan...   


Men ja, nu till vad jag gjorde idag.
Idag var det äntligen dags att besöka en marsvinsuppfödare för att titta på lite olika grisar. Jag har lite att välja på(fem stycken möjligheter), så nu blir det till att fundera noggrant. Ganska säker på vad det kommer bli i slutändan är jag dock. Spännande! Men jag ska prata med mor min och fundera vidare ett slag innan jag bestämmer mig för att tinga något. Kan avslöja att det är honor jag har tittat på. Det var länge sen sist!

Ovido - Quiz & Flashcards