Alla inlägg den 18 augusti 2010

Hm

Av Louise - 18 augusti 2010 19:30

Dommie kissade 3ggr på en timme, med ganska exakt 20min mellanrum. Det är ingenting mot Dianthus 6ggr när han hade urinvägsinfektion/urinsten, men jag har också sett några flisor av rödfärgat spån i buren(det ser inte så roligt ut) och han har druckit mer den senaste månaden, vilket har fått mig lite orolig. Borde jag vara det..?


Visserligen har de fått många röda grönsaker på sistone, så det kan ju vara orsaken. De visar ju inget som helst tecken på obehag(ev. ser de koncentrerade ut...) heller och brukar kunna ligga i buren i minst en timme utan att kissa med, vad jag märkt. Men uvi kan ju vara tyst och visa lite symtom för att sedan bryta ut eller grunda en sten, så man vet aldrig...



Edit: Kan ju vara paprikan som färgat av sig, så dum jag är!

Av Louise - 18 augusti 2010 15:46

Nu sitter jag här med min nya Keystudio 49(plus ljudkort och inspelningsprogram).
 Beställdes genom länkade musikskolan och kom hit på tre dagar - härligt! Jag har inte fått chansen att pröva den än(läser manualen för fullt), men den verkar finemang än så länge. ;) Ska försöka spela in ett track och kanske testa att lägga upp efteråt.
 

Av Louise - 18 augusti 2010 10:19

I morse vaknade jag klockan 06:15 och jag är så stolt över mig själv!  Okej, det berodde mest bara på att pojkvännen skulle till skolan(han började ju igår), men jag har ju hållt mig pigg sedan dess. Detta blev en bra förberedelse inför skolstarten imorgon.


Och jag vill inte ta ut lyckan i förskott, men det ser ut som att jag får hem en hona till mig 2/9 september, sista behandlingsdag mot static för Dommie och Rabbe. Antagligen/kanske lär hon få vänta på kompis till veckan efter(i samband med NM), vilket kanske inte är sådär jättebra egentligen, men det kommer hon nog klara av.


Så snart blir det till att åka till K-rauta och köpa virke för en övervåning till marsvinsburen. 150kr kommer det kosta(om priserna stämmer på K-rautas hemsida) och det borde väl min budget klara?

Ovido - Quiz & Flashcards