Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Louise - 20 augusti 2010 16:33

Igår var första dagen på mitt nya gymnasium. Det verkar vara en mycket trevlig klass och jag känner mig positiv inför plugget det här skolåret, ser nästan fram emot det. Studieplanen ser suverän ut, vi har bara idrott en gång i veckan och vi slipper fysik A detta år... jag har nämligen hört att fysikläraren ska vara hemskt tråkig och dessutom har jag erfarenheter av att ämnet är väldigt komplicerat. Kemi är desto lättare(peppar, peppar).

Schemat ser också väldigt bra ut. Vår ena mentor var också positivt överraskad.
Måndagar 8.20-15.30
Tisdagar 9.20-16.00
Onsdagar 8.20-13.05
Torsdagar 8.20-15.25
Fredagar 8.50-12.50   
Mycket smart planerat schema. Mest efter helgen, lättare i mitten och slutet av veckan. I like! Dock får detta mig att fasa över hur mycket vi kommer att ha i trean... tittade på treorna med samma inriktning och det ser inte bra ut. Jaja, kanske är det smart att trappa upp lite år för år.

Men det ser ut som att det var ett smart val att byta skola och börja om ändå. Jag hade aldrig klarat det på förra skolan. Miljöombytet har triggat mig till att ta tag i saker, såsom läggningstider och hanterandet av fula ovanor. Jag känner mig också motiverad till att ta tag i studierna. En ny start gör mycket! En stor faktor i spelet har jag insett varit just sömnen. Sover jag ut ordentligt klarar jag att fokusera bättre och gör bättre ifrån mig i skolan. Sena sovtider är ett stort no-no nu!

Förresten fyller jag år idag! 16 år!    Tänka sig att jag går med folk av min egen ålder nu. 

Ovido - Quiz & Flashcards