Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Louise - 17 januari 2012 17:49

Ja, nu har det blivit snack om bara marsvin, marsvin, marsvin de senaste dagarna. Hur går det ("i det verkliga livet" höll jag på att skriva...) på alla andra fronter då? Jag får ta en front i taget. ;) Studierna blir dagens ämne. Mitt liv kretsar väl kring skolan rätt mycket nu, även om jag är fri för närvarande.


Ledig måndag, tisdag, onsdag denna vecka! Det känns konstigt, såhär tidigt inpå terminen(vi började den 9:e). Jag hade nog föredragit dessa "utvecklingssamtalsdagar"(=studiedagar) lite senare i terminen istället. Lärarna säger att vi nu står inför vår värsta termin: vårterminen i tvåan.


En tanke flög igenom mitt huvud tidigare i veckan. Jag kom på mig själv med att fundera över om jag inte borde ta Filosofi A ändå. Jag undrar om jag har förlorat vettet? För...
1) Jag har redan samlat indvalspoäng och meritpoäng så att det räcker och blir över. 
2) De två eftermiddagslektionerna skulle göra att jag går i skolan 8.20-17 varje dag. (Det är inte ens på indvals-tid!)
I slutet av trean kommer jag redan ha minst 300p/350p för mycket och jag övervägde för ett slag 50p till... under den tuffaste terminen... i slutändan kom jag dock tillbaka till jorden och ratade idén. Men visst märks det att jag går NV? ;)


Lite nya betyg har kommit och nu ser mina betyg ut såhär:
G: 1 st
VG: 2 st (diskuteras fortfarande..)

MVG: 7 st

exkl. ett betyg som ska hamna på utökat

Jag får många fler kurser avslutade i slutet av våren(nästan lika många kurser som vi avslutat hittills), så det ska bli spännande...

Ovido - Quiz & Flashcards