Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Så bär det vidare då

Av Louise - 1 augusti 2010 22:04

Tillbaka från Gävletrakten. Det var jättetrevligt(om man bortser från de stunder där min kompis gullade lite överdrivet mycket med sin kille  men jag förstår henne)! Riktigt festlig stämning en av dagarna. Jag träffade lite nytt folk och kom ikapp i vad som hänt på sistone med vännen H. Jag myste också med hennes söta marsvin(som för övrigt ej såg ut att ha ringorm trots allt!), en kvintett bestående av blandrasgrisar i åldrarna 5-7.


Direkt från Gävle åkte jag till pojkvännen och hade det mysigt. Vi måste ju pressa in åtminstone en träff i veckan! Redan imorgon kommer jag vara på vift igen. Den här gången ska jag, mor och syster till en sommarstuga vid västkusten som min morbror och hans familj hyrt. Det ska bli trevligt! Jag är tillbaka på onsdag.


Jag längtar lite till att få vara hemma och ta det lugnt igen. Jag vill ha tid att ta hand om marsvinen och fixa klart rummet. Planerna är att allt ska vara färdigt på torsdag!    Det enda jag kanske kommer få vänta med till torsdag är att måla skåpet svart. Annars kommer allt; väggar, möblering, osv, vara finito! Längtar!


Marsvinen ska flytta till hembyggda buren då, äntligen! Jag tål inte dessa gallerburar; gallret liksom blir som ett hinder, jag kommer inte åt dem lika lätt. Dessutom känns gallerlösa burar mycket enklare att städa. Det här blir finemang! Ska bli skönt att ha lite marsvinsljud i sovrummet igen. Senaste gången marsvinen bodde i mitt rum var ju... i januari? Oj, så länge sen...


P.S Känns som att det bara blir en massa "hej och hej då"-blogginlägg nu för tiden, men efter denna resa har jag inget speciellt planerat innan skolstarten(äntligen, vill jag säga!). Då kan jag ta tag och göra något annat för mig själv for once! D.S

 
 
Anna

Anna

6 augusti 2010 19:04

Gallerburar är det värsta jag vet, de gnisslar och känns som ett fängelse. Tyvärr bor mina i det den här veckan och det känns verkligen inte bra alls.

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards