Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Louise - 6 mars 2010 20:20

...med kameraköpet tills senare i vår. Jag och mamma ska nämligen resa iväg till England då(någon gång lite före eller lite efter påsk). Jag har researchat lite sen den tanken slog mig. Efter att jag kollat upp priserna där i Londons olika kamerabutiker har jag förstått att jag kan spara flera tusenlappar på att handla kamera där istället. Då kan jag få en Nikon D90 för nästan samma pris som en D5000!


Jag var inställd på en D5000 och skulle egentligen helst ha en sådan, men med tanke på vilka objektiv jag önskar köpa till senare och vad för funktioner jag önskar, verkar en D90 passa mig bättre. Jag har vaggat fram och tillbaka i flera dagar nu - att det ska vara så svårt att välja kamera + objektiv! Det finns så mycket jag vill ha.



Men nu för stunden tror jag att det kommer bli en Nikon D90 med Nikkors 18-105mm/3.5-5.6 VR objektiv till en början. Det köper jag då i Storbritannien. Sen hoppas jag på att kunna köpa till(ett objektiv jag redan fäst mig lite vid) Nikkors 50mm/1.8 objektiv efter sommaren eller så.


Hoppas jag kan återfästa mig vid D90 då. ;-) Jag var ju extremt förtjust av den modellen förut, men eftersom den var så pass dyr var jag tvungen att titta på andra modeller. Nu är jag grymt taggad till att köpa kamera, kan knappt vänta!


Vad det än blir kommer det troligen att inköpas i Storbritannien i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards