Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Louise - 27 mars 2010 19:53

Sådärja, femton matteuppgifter avklarade. Jag planerar att fixa 20-30 uppgifter imorgon. Anledningen är att vi har prov på torsdag och jag har satt som mål att lösa minst femtiofem stycken uppgifter tills dess. 26 av dessa beror på att jag ligger efter, 29 är repetition inför provet. Jag kommer att plugga ännu mer, ifall jag känner att det behövs.



Jag måste bara få ett MVG på det här provet, trots att jag ligger långt efter i dagsläget. Matematik B är en av de två kurser jag går kvar i skolan för och jag vill verkligen få bra betyg i den kursen. Utsikterna ser väl sisådär ut i dagsläget dock. Allt har gått ganska bra hittills, men andragradsfunktionerna är bara för mycket!


http://farm1.static.flickr.com/7/9662012_fd8516f7f5_m.jpg


Jag ska försöka få klart fem tal till ikväll ändå. Min syrra(som också går Matematik B) kan förhoppningsvis hjälpa mig. Hon kom faktiskt hem idag! Annars brukar hon plugga i Spanien, men nu är det hennes påsklov.


Jaja, nu ska jag äta med familjen och därefter delta i Earth Hour. Mys!

Ovido - Quiz & Flashcards