Alla inlägg den 9 april 2010

Av Louise - 9 april 2010 22:18

Sådär, då är buren rengjord, marsvinen nyfriserade och klorna klippta. Tänker nog göra det till en liten marsvinsdag imorgon också. Bad, smörja in tassar, rengöra öron och fota lite.    Så kan jag springa ut i trädgården och fotografera de första blommorna i rabatten också. Jag såg dem sticka upp där för ett par dagar sedan.

Javisst, det är vår!   Jag längtar tills de sopar gatorna fria från grus i maj, det är då man vet att värmen verkligen är där för att stanna(mja, tills hösten kommer i alla fall). Riktiga sommarkänslor. Plus att maj månad för med sig andra små överraskningar som jag längtar till. Cirka fem veckor tills allt det här sker. Det är inte alltför långt bort...

Av Louise - 9 april 2010 22:00

...så jag slänger in ett klipp ur "Min bäste väns bröllop", som jag såg igår. Underbar film, förstår inte hur jag kan ha missat att se den tidigare. Det här är nog den sötaste scenen i hela filmen, blir tårögd när jag ser den.


Ovido - Quiz & Flashcards