Alla inlägg den 11 april 2010

Av Louise - 11 april 2010 22:17

Min kära lilla C-pojke, han är så speciell.   Han så gränslöst nyfiken att han knappt kan sitta still, men tydligen gäller detta enbart när han känner för det. Jag vet inte om han kände av att jag var sjuk och slö igår, men när jag la mig för att vila med honom satt han faktiskt stilla för en gångs skull. Han satt alldeles stilla, gnällde inte och tycktes ha det mysigt. Det varade inte så länge(han kissade på sig efter kanske en kvart), men det var några ljuvliga minuter vi myste där.



På vissa sätt kan han vara en riktig demon ibland, såsom han saknar tålamod och tycker om att nypas i armvecket(troligen på grund av bristen på tålamod). Men Cinnobers goda kvaliteter lyckas alltid vinna mitt hjärta tillbaka.    Han måste vara en av de socialaste och roligaste grisarna på jorden. Och titt som tätt visar han sig uthållig trots allt, som till exempel när jag friserade hans päls eller när vi myste igår.


Igår badades också marsvinsgrabben och hjälp vilken underbar päls han fick! Så len, så mjuk. Nu när Cinno blev så ren och fin tog jag ikväll lite försenade påskbilder!




Här tittar den lilla påskkycklingen upp ur påskägget.



Som ni ser tröttnade han tyvärr ganska fort. Det blev inte så många bra bilder av den anledningen.


Så fort jag får en ledig stund är det Dianthus tur att stå i centrum! Man vill ju inte behandla älsklingarna orättvist. Har uppdaterat hemsidan förresten(länk finns i bloggens länklista). Även där står Cinno i centrum just nu. :p Men det blir det snart ändring på.

Ovido - Quiz & Flashcards