Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Snövit och de sju dvärgarna

Av Louise - 14 januari 2012 20:45

Ja, det som står ovan är det nya smeknamnet min mor gett mig och marsvinen. När jag hade två marsvin brukade hon kalla oss för "de tre små grisarna"(hon tycker att hon var lite fyndig där), och det här är det nya då.


Så då är det jag som är Snövit. Min kille är prinsen såklart.


 
Snövit och prinsen


Toker a.k.a Domino
Den snälla knäppisen som inte är rädd för något, och ååh, så omtyckt.


   

Nog ser han lite galen ut alltid?
 

Prosit a.k.a Remus
Toker i miniatyr för det mesta, men har vanan att äta för fort så att han nyser flera gånger om. 
 


Nysdags... 


Trötter a.k.a Romulus
Hans vilda upptåg tar nog på krafterna. Vila är han bra på!
 

 

Gäsp innan lång lur!


Kloker a.k.a Pärlan
Sträng till att börja med, men nu en mycket rättvis och klok dam. 


   

Vad gömmer sig i den där hjärnan?
 

Blyger, a.k.a Brumma
Sist fram och väl framme springer hon gärna iväg och gömmer sig så snart hon kan, men hon klarar sig så länge man själv sköter det mesta av pratandet.


   

Inte ens godbitar kan locka ur monstret ur sin favorithåla. ;)
 

Glader, a.k.a Rhea
Gladare dvärg får man leta efter! Popcornskutt för minsta lilla, dagligen. 



Allt är gott, allt är bra, när man är så gla´ som ja´!   


Butter, a.k.a Nellie
Lite småsur mot alla rumskamrater ganska ofta, men öppnar upp sitt hjärta för Snövit.


   
Butter tycker om att ha vännerna nära, men helst inte nära.

 
 
Ingen bild

Evelina Sahlberg

15 januari 2012 02:04

haha :)) vad yberSöta marsvin du har!! :D Jag har 2st marsvins hanar :)

 
jenny

jenny

15 januari 2012 18:51

Hahaha klockrent!

http://jjennnyys.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards