Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Louise - 2 juli 2010 21:27

Bilderna blev mycket finare när jag själv bestämde fokusering. Smakprov kommer här. Jag tog bort alla tagna med auto - de var inget i jämförelse. Det blev bara marsvinsbilder, finns typ inget annat att fota vid den här tiden. Grisarna är så fina så.

 

 

Av Louise - 2 juli 2010 20:33

Nedrans autofokus på mitt 18-105 VR Nikkor objektiv. Den är seg, den väljer fel fokuspunkter och bilderna uppnår inte sin fulla potential skärpemässigt. Det blev mycket finare, skarpare bilder när jag valde att fokusera på egen hand.

När jag för någon månad sedan läste att många andra använde auto var jag bara tvungen att pröva(enklare=bättre, trodde jag) och när jag jämför föregående resultat med nuvarande resultat, var jag mycket bättre på att själv välja fokuspunkter och fokusera!

Så nu stänger jag av den dumma autofokusen. Visst, man kan missa fotochanser när man fokuserar själv, men fokusen hamnar åtminstone rätt och det blir skarpt på riktigt. Jag ska åtminstone pröva och se om det är autofokusen som är felet, annars kan det vara någon annan inställning som är fel. Provbilder kommer senare ikväll.

Av Louise - 2 juli 2010 00:36

Ja, den tredje filmen i Twilight-sagan var inte så pjåkig, ärligt talat. Jag tyckte om den, mycket! Det var en jättetrevlig mix av romantik och fight den här gången. Antagligen kommer jag att se om den om något halvår, så det är ju positivt. Jag är rädd att själva bioupplevelsen kan ha höjt den högre än den förtjänar i mina ögon, men det blir till att se.



Rekommenderas till alla som gillar intensiva, orealistiska tjejfilmer med en nypa action.   

Ovido - Quiz & Flashcards