Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Louise - 15 juli 2010 22:45

Jag måste bara dela med mig om två speciella, roliga butiker som jag och Niklas stötte på i Hudiksvall stad i måndags.


En var som att stiga in i en nördbutik från sena 90-talet; gamla VHSer, vinylskivor, böcker och serietidningar, uråldriga tv-spel och äldre spelkonsoler. Det fanns också nyare DVDer, cd-skivor och spel, men en stor del var begagnat. Härlig butik alltså(om man bortser från den ofantliga mängden porrfilmer som fanns där också... men ska det vara en nördbutik så hör det väl till)! Jag tycker om gamla saker, hela butiken innebar meganostalgi för mig. Hade köpt hela Kalle Anka pocket-väggen ifall jag haft råd.


Den andra speciella butiken kändes också till viss del som tagen från 90-talet. Många av produkterna såg ut att komma från den tiden. Affären var verkligen udda. Men vad annat kan man förvänta sig när den är belägen i en örtdoftande källarlokal? Jag kunde inte begripa affärens inriktning. Dels såldes där vardagskläder(för alla åldrar) och söta dekorationer och presenter. Dels såldes där också skämtartiklar och erotikartiklar(sexleksaker, "manualer", spel, osv). Jaja, vi fick oss i alla fall ett gott skratt.


Fotat av Niklas bror. Butiksnamnet censurerat.

Jag antar att det var meningen att det skulle vara en hälso-/erotikbutik, med tanke på de fina fönsterdekorationerna. Men någonstans på vägen måste butiksägaren gått vilse, för annars hade väl denne inte också sålt kläder på gatan utanför till lågpris?

Av Louise - 15 juli 2010 01:50



Det blev några grymt trevliga dagar nere i uppe i Hälsingland! Jag hade en jättetrevlig tid där. Jag träffade pojkvännen(Niklas) släktingar, en mycket trevlig skara. På lördagen åt vi lunch allihopa i Hudiksvall.

Efteråt hyrde vi ungdomar(jag, Niklas, Niklas brorsa, Niklas brorsas kompis) tre filmer. Det var en utmaning det! Niklas ville helst bara se action/thriller, hans brorsa ville helst bara se skräck, jag ville helst se drama och Niklas brorsas kompis verkade inte vilja se någonting. Hon var lite blyg. Till slut kom vi i alla fall fram till tre filmer; Shutter Island(jättebra), Hancock(okej), Tropic Thunder(bra).
Utöver dessa har Niklas och jag också sett Cubiq, en riktigt bra actionfilm om en känslolös framtid.

Haha, när jag läser upp det såhär låter det ju som att det är det enda vi har gjort. Men nej, det blev inte så mycket innesittande denna semester ändå.



I det dödligt heta sommarvädret har vi solat, badat, åkt båt, ritat, spelat kort och gått på stan. Jag köpte lite krimskrams från dollarstore, en ny favoritbutik, haha! Jag älskar låga priser. Innerst inne är jag faktiskt sparsam. Jag handlade lite annat smått och gott från andra butiker.



Och så fotade jag såklart! Ovan ser ni en bild jag tog när jag tröttnade på ritandet. Jag tyckte minsann att jag var lite lustig när jag stämplade pojkvännen(som förresten blev svarthårig i helgen) som joker, men han uppmärksammade inte det jag gjorde så mycket. Så går det när man är tillsammans med en bildestet.   

Ovido - Quiz & Flashcards