Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Louise - 3 juli 2010 18:25

Jag kom just på att jag också skulle kunna ställa Rabarber i Brastad. Nu blev det lite extra intressant. Två utställbara grisar! Han skulle vara i det minsta laget(ha fyllt två månader dagen innan), men kanske är det värt att ställa honom ändå. Jag får fundera lite. Att ta sig dit är ju som sagt fortfarande ett litet problem.

Av Louise - 3 juli 2010 17:34

Jag skulle ju ställa ut Domino i petclass på SM imorgon(kanske har jag glömt att skriva det på bloggen?), men nu ser det inte ut som att det blir av. Min kompis som jag skulle bo hos under SM har kanske fått in ringorm hos sina marsvin och då vill jag inte riskera att mina också kanske får det genom att bo hos henne.


Inga bussar eller tåg klaffar heller och min mor är inte glad i att köra 2-3 timmar på morgonen för att få dit mig. Marsvinsutställning är inte hennes favoritsyssla. Så nu missar jag antagligen hela evenemanget. Det känns riktigt trist.


Men Domino är i och för sig inte direkt utställningsduglig ändå. Han har hamnat i slyngelåldern och tycks alltså bara ha vuxit på längden. När marsvinen får tillbaka stora buren så tror jag att han kan bygga på lite muskler. Därför börjar jag fundera på om jag inte ska försöka gå på utställningen i Brastad. Dock skulle jag behöva skjuts dit i så fall... för många gånger har jag skådat min rastlösa fars uttråkning.    Hm, får se hur det blir.

Jaja, hur som helst ska Dommie få sig ett bad nu. Han har behövt ett ordentligt bad ett tag och den här veckan levererades mina Active Pet Care-schampon.

Ovido - Quiz & Flashcards