Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Projekt: Room Makeover (del 2)

Av Louise - 22 juli 2010 23:45

Det var bra länge sedan som detta projekt (del 1) påbörjades. Snart två månader sedan och det är ännu inte färdigt! Jag tänkte därför dedikera detta blogginlägg åt att uppdatera hur långt(eller ja, kort) jag kommit på arbetet.


Under den första veckan var tre väggar grundade. Därefter tog det stopp och inget blev gjort på lång tid. Jag tänker visa lite bilder nu. Tyvärr har jag inga före-bilder(haha), men ni kan ju se vilken ful grågrön tapet och bård det brukade vara ändå. Först var tanken att jag skulle behålla bården(därav tejpen på den), men det såg inte alls bra ut, så jag ändrade mig efter jag hade grundat klart.



 
Lugn, det är inte gulgrönbeigetonad vit vägg jag har nu. ;) Det blev bara så efter grundningen, plus att lampljuset gör att det ser gulare ut. Och det är bara tillfällig inredning.


Först för ett par veckor sedan började jag ta tag i arbetet igen. Nu har de tre påbörjade väggarna målats med tre lager färg, exklusive grundfärgen. Kvar är bara bården och fondväggens färg, vilka båda valdes ut idag. Imorgon ska fondväggen målas(klart?) och nästa vecka kommer vi att få bården. Så förhoppningsvis är väggarna färdiga till augusti.



Det har varit och lär bli ett smutsigt jobb.


Den senaste månaden har jag funderat väldigt mycket på hur jag ska göra med mitt rum och idag kom jag fram till att; ska jag göra en room makeover kan jag väl ändå gå fullt ut? Så mamma och jag tog någon timme eller två till att mäta ut och planera inredningen. Nu vet jag precis hur jag vill ha det! Skåpet på den näst sista bilden ska målas svart, möbelskaran ska utökas med en garderob och marsvinen ska flytta tillbaka in i mitt rum. Tavlor ska upp på väggarna och det ska bli så fint! Äntligen! De senaste tre åren(dvs ända sedan vi flyttade in) har mitt rum sett sååå tråkigt ut. Nu ska det bli ändring!


Jag återkommer med en tredje del om room makeovern när bården kommit upp ordentligt. Då ska ni få se resultatet av väggmålningen. Längtar till att jag själv får se det!

 
 
Hanna

Hanna

23 juli 2010 07:38

Gött!
Mitt rum är kaos fortfarande trots att det varit så gott som klart ett tag nu. Saknas ett skrivbord och sen behöver jag hjälp med att få upp hyllor. Det är väl allt tror jag ;)

http://abicos.bloggagratis.se

 
jenny

jenny

25 juli 2010 11:28

härligt att det är på gång ;) jag ska få ett nytt större (tack gode gud) rum och har tidernas beslutsångest för hur jag ska måla/tapetsera & inreda...

http://jjennnyys.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards