Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Louise - 7 maj 2010 19:45

Jag visste väl att det skulle löna sig att alltid använda samma tonläge vid matdags, förr eller senare.   Han reagerar och kommer till mig varje gång, sötnosen.

Av Louise - 7 maj 2010 18:01

Ja, nu kommer en försenad, ordentlig presentation av nykomlingen.


Efter att ha kallats "den lilla" och "lillen" i några dagar fick jag ta till och fastställa namnet för gott. Så nu heter sötnosen Domino.   
Det var det enda namnet jag kunde komma att tänka på innan jag fick hit honom och jag kan inte komma på något som passar bättre. Domino passar som en smäck på min svartvita, lekfulla lillknatte.

Jag vet inte vad han heter på riktigt enligt registreringsbeviset, då jag inte fått det hitskickat ännu. Kanske får jag svar på mitt mail i helgen. Ska bli spännande att få se sen! Jag vet i alla fall att han är född den 20:e mars i år och är uppfödd av Darren Fieldhouse. Hans ras är merino och färgerna är black/white, som ni ser.

Han vägde ynka 254g när han kom hit, men har ökat till 314g under tiden han bott hos mig. Jag tror att han vägde så lite bland annat på grund av att han inte åt så bra när han var först på utställningen och sen mellanlandade hos Ida. Han ökar stadigt i alla fall.

Jag ska försöka arrangera foto på honom ihop med Dinno sen, så ska ni få beskåda hans litenhet.   

Ovido - Quiz & Flashcards