Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Louise - 29 maj 2010 16:00

Nu har det gått en månad sedan Cinno gick bort. Jag har fortfarande svårt att förstå det, han är verkligen borta. Jag saknar honom så mycket.   


 


Men det hela är så konstigt... nästan som att det var menat att bli såhär.


Domino är född den 20:e mars, två dagar efter Cinnobers födelsedag. Jag hämtade hem Cinno den första maj när han var liten och Dommie hämtade jag hem den andra maj. Ett mindre sammanträffande är också att min bortgångne gris hade vit crest och Domino har en halvfylld vit crest. Detta med vit crest är något jag är grymt förtjust i.


Utöver detta är den nya kisen en merino, en ras jag hade önskat mig i åtminstone ett och ett halvt år. Utställningen var i perfekt tajming och där fanns just en ung merinopojke, när det brukar vara ont om merinos i de här trakterna(det verkar det vara i de flesta trakter). Jag börjar nästan tro på ödet...

Av Louise - 29 maj 2010 14:45

Jag gick just över hur mycket pengar jag kommer att behöva spendera nästa månad och just nu ser det ut såhär:

Ursprungsbelopp: + 1500kr
Födelsedagspresenter: - 850kr
Marsvinen: - 700kr
Halvårsdag m. pojkvännen: - 200kr (hoppas jag?)
Skulder: - 100kr
Summa: -450kr

Sen så skulle jag gärna köpa en bikini också, men det får väl vänta till nästa månad... funderar på om jag inte ska försöka tigga pengar från pappa, men det lär inte gå vägen. Kanske får jag skära ner på marsvinskostnaderna.

Månaden efter den kommande ser inte mycket ljusare ut. Där lär marsvinen kosta ännu mer(ifall jag har tur och det blir marsvinsutökning då) och fler människor fyller år och jag behöver en bikini. Varför måste allt kosta så mycket.   

Ovido - Quiz & Flashcards