Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Louise - 23 maj 2010 22:14

Vårdesignad blogg. Någon bild på repeat, men, men... det är en välfungerande tillfällig lösning.

Av Louise - 23 maj 2010 19:29

Nu har lilla Dommie bott här i tre veckor. För några dagar sedan fyllde han två månader och på samma gång klev han över 400grams-gränsen. Har förresten fått veta att han enligt kommande registreringsbeviset heter Margo. Jag tror att jag föredrar Domino.   Min lilla snutt...




Dianthusen, som fyller 2 år och 2 månader idag, har på samma gång gått ner lite till en mer idealisk vikt(nu får han allt ta och stanna där...), 1090g cirka.

Grattis, pojkar!

Av Louise - 23 maj 2010 19:04

Jag såg på Joe Laberos show igår. Det kom lite oväntat att jag skulle med på den, men jag kan inte klaga.    Jag fick ju se Sveriges bästa trollkarls verk. Det var grymt häftigt och roligt att se, fastän jag kunde räkna ut(eller åtminstone anta) hur han gjorde det mesta.

Det var fyra saker jag verkligen inte kunde fatta hur han gjorde, varav jag i två fall måste misstänka att hans "hjälp från publiken" egentligen var några av hans anställda. En sak han gjorde med ett snöre kunde jag verkligen inte förstå mig på. Hur kan man få ett snöre som klippts i flera bitar att bli helt igen? Och hur kan man få snörbitar att byta längd?

Sen gjorde han något med en sedel så att den "förvandlades" till en annan sedel, vilket jag inte heller kunde lista ut hur.. ni kan se honom göra tricket här, tillsammans med ett till trick, som dock inte var med på showen. Det kan jag inte heller förstå mig på.

Ovido - Quiz & Flashcards