Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Louise - 18 maj 2010 22:01

...och storknatten har krympt en aning! Mycket bra.

Vikter idag (18/5)
Viktskillnad sedan 7/5 ses inom parentes.
Dianthus: 1121g (ca. -20g)
Domino: 393g (+79g)

Skulle fortfarande önska att Dinno kunde minska ca. 20g till. Domino får öka i den takt han finner passar.    Någon hjälp på traven behöver han i varje fall inte, han äter som en häst, lilla Dommie.

 

Av Louise - 18 maj 2010 21:12

*andas ut* Det är inte bara den heta värmen(20 grader!) som fått mig att svettas de senaste dagarna. Idag hade vi nämligen nationellt prov i Matematik B, alla delar. Man tror att fyra timmar ska räcka gott och väl, då det är den längsta provtiden jag någonsin suttit, men ändå blev de sista två timmarna en tids REN STRESS! Och tydligen var jag inte dålig på att visa det för omgivningen heller, med mina trötta suckar, mitt halvmumlande, mina rörelser som skakade av nervositet och mina oroliga blickar mot klockan gång på gång. Jag skrev in i det sista.

Det gick väl inte riktigt som önskat, men terminens tyngsta moment är äntligen över, så jag kan inte annat än vara glad.Utöver detta är det prick tre veckor kvar till sommarlovet idag. Det går inte att förneka sommaren längre. Snart är ledigheten här!

Om jag ska vara glad eller ledsen över det vet jag inte riktigt dock. Avslutningen innebär ett avslutat kapitel på den här skolan för mig. Och redan nu efter matteprovet har jag börjat undra - vad ska jag göra nu?   Tänkte rent instinktivt "jag måste stänga av datorn snart, för jag måste plugga matte", men... det stämmer ju inte! Jag har knappt någonting kvar att göra den här terminen, mitt jobb är i princip redan avklarat i skolan. Jag saknar redan att plugga, haha...

Får väl studera spanska med syrran i sommar, så att jag håller mig aktiverad. Hon kommer ju hem från Spanien då, yay!

Ovido - Quiz & Flashcards