Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Sov så gott, Idefix Cinnober!

Av Louise - 1 maj 2010 01:34

Det var det otänkbara. Det var urinsten. För att bli av med åkomman skulle operation behöva tilltas. Som att älsklingen inte hade nog med problem, satt stenen på ett dåligt ställe som var svårt att komma åt. Vi behövde ta ett beslut på en gång; operation eller avlivning. Stackars lilla otursgrisen...


Ifall operationen, mot alla odds, skulle gå vägen, fanns fortfarande risken att han inte ens skulle vakna efter sövningen eller inte skulle komma igång med ätandet efteråt. Som en extra, hemsk bonus till helvetessjukdomen, finns alltid risken för återfall. Det var bara att väga riskerna och lägga ihop ett och ett för att förstå vad jag var tvungen att ta för beslut. Det högg i hjärtat, men jag ville och vill inte att mitt lilla solsken ska lida. För många gånger har jag agerat själviskt till ingen nytta och åsamkat onödigt lidande för både djur och ägare. Jag kunde inte tänka på mig själv den här gången.



Han fick stilla somna in hos veterinären, med mig nära till hands.


Mitt hjärta gråter. Himlen blev en ängel rikare 29/4-2010. Min lilla älskade ögonsten. Det var kärlek vid första ögonkastet och aldrig ska den kärleken falna. Han var den socialaste, busigaste och roligaste grisen som man kan tänka sig. Helt underbar. Ett riktigt energiknippe, verkligen speciell. Aldrig hade jag kunnat ana att den energin skulle gå ur honom så snart.


Cinnober, Cinnober... han finns för alltid i mitt hjärta och minne. Jag saknar honom något enormt. Har knappt kunnat andas på grund av sorgen, det känns så overkligt. Tårarna bara strömmar ner för mina kinder. Min älskade, älskade gris...

 
 
Hanna

Hanna

2 maj 2010 20:25

Tyvärr vet jag precis hur det känns och jag kan lova att du aldrig glömmer Cinnober. Nu är han ett fantastiskt vackert minne och han har det säkert bättre än vad han skulle haft det om du låtit operera honom.

Vila i frid Cinnober

http://raggsocka.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

4 maj 2010 18:51

Oj vad oväntat! Oerhört tråkigt med en sån ung pojke. Tröstkramar.

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards