Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Jag måste ha världens lataste spanskalärare

Av Louise - 31 maj 2010 16:36

Provet i spanska 3(det som avgör hela mitt betyg) var inte ens i närheten av så svårt som jag inbillat mig att det skulle bli. Eller snarare hur svårt jag tyckte att det borde bli för att det ska vara värt att avgöra mitt betyg. Men läraren C var precis lika lat som förväntat - hon tog ett exempelprov från skolverkets hemsida och la till en extra läsförståelsebit som en sjundedeklassare rentav hade kunnat klara av(genom att gissa och lägga ihop två och två). Jag var klar på någon kvart.

Jag och S(som skulle göra provet) var förberedda på detta angående skolverkets prov, eftersom läraren gjort precis samma sak förut, och hade alltså redan förberett oss och gjort provet på skolverkets hemsida förut. Så det var enkel repetition för oss.

Dessutom dumpade C oss bara vid bord i två olika korridorer och lämnade oss sedan för att ha lektion med resten av klassen. Vi hade kunnat fuska hur mycket vi ville. Detta prov var förstås för lätt för att man ens skulle behöva ta till fusk, men ändå... det hela kändes bara så löjligt.

Tänka sig att det här skulle kunna knuffa upp mig till MVG. Jag klagar inte på att jag får MVG såhär lätt(peppar peppar ta i trä), men jag kan förstå varför andra skulle klaga på det. Lägger man denna udda metod till alla andra rutiner denna lärare har, blir summan att detta är en ytterst olämplig karriär för henne.

C är på tok för lat och opedagogisk för att få vara lärare. Hon kanske är bra på språket, men lära ut det kan hon inte.

 
 
Anna

Anna

2 juni 2010 11:03

Jag pluggar ju till lärare och blir helt galen av att höra talas om sånt där...

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards