Alla inlägg den 3 september 2010

Av Louise - 3 september 2010 19:26

Ja, här kom urinvägsproblem nummer tre. Det rådde ingen tvekan igår kväll, Domino har vid flera tillfällen kissat brun/orange/rödtonad urin. Så efter skolan tog jag honom till veterinären 500m bort(som kunde förvånadsvärt mycket om marsvin trots allt!) och fick honom undersökt och recept underskrivet. Inte ens ett urinprov behövde tas. 


Sådana veterinärer diggar jag, den typen som faktiskt litar på djurägarens bedömning. Dessutom var det väldigt billigt och gick snabbt(ca 15 min), jämfört med den veterinär jag brukar gå till. Så skönt att man har en så bra, billig veterinär nära! I fortsättningen blir det nog till att jag går dit. Fast helst av allt hoppas jag ju att jag kommer att slippa att åka till veterinär alls i fortsättningen. Om bara marsvinen kunde vara helt friska och dö av ålder först när de är över 5-7 år gamla.


Så nu ska han få baytril i 7-10 dagar. Får hoppas att det är nog med urinvägsproblem för min del efter detta. Kan säga att jag är lagom trött på det.... 

Ovido - Quiz & Flashcards