Alla inlägg den 13 september 2010

Av Louise - 13 september 2010 22:45

Ja, jag trodde inte att hon skulle bli min, fastän jag stod först i kö på älsklingen ifall hon skulle bli till salu, men det blev hon visst ändå!Uppfödaren, Lena Tysk, skulle besluta sig efter NM och till min stora glädje valde hon att sälja marsvinstjejen till mig. Idag flyttade hon hit.


Honan jag talar om är en riktigt fin white/buffagouti/buff coronet vid namn Vibys Nell(kommer antagligen att kallas det eller Nelly). Hon påminner starkt om Dianthus pappa, Idefix Nelumbo, vilket inte är så konstigt med tanke på att de är av både samma färg och samma ras. Vilket konstigt sammanträffande att de också har liknande namn...


Nell är född 13:e april i år och fyllde alltså 5 månader idag! Hon har ställts ut tre gånger tidigare och de senaste två har gått rentav suveränt, skulle jag vilja säga. På Brastad-utställningen blev hon BIRjr, fick cert och blev dessutom BISjr 3! På NM igår blev hon också certad, BIR-Rjr och var enligt uppgifter kvar i BISjr-finalen som åtminstone en av topp 15, dock blev det ingen officiell placering.


Så ja, jag hoppas på att kunna fortsätta ställa ut henne i alla fall ett par gånger till innan hon klipps. För närvarande går hon med Brumma. Än så länge inga problem där *pepparpeppar*. Nell är lite småbitchig och har tillrättavisat lillan när hon nosat på rullen eller blivit för närgången, så det finns ju en chans för att det kommer att funka, med en nypa tur *ännu mer peppar!!*. Rullningen är hur som helst inga problem, lugna Nell är en riktig pärla. (peppar )


Och ja, lite väl mycket peppar nu, men man kan aldrig få nog av det. Jag tar alla chanser jag får till att hålla tråkiga händelser borta. ;)


Bilder på underbaringen kommer imorgon.  Jag har saknat att ha en coronet i hushållet och kan erkänna att jag redan fäst mig lite vid henne.

Ovido - Quiz & Flashcards