Alla inlägg den 5 september 2010

Av Louise - 5 september 2010 23:59

Oj, vad helgen flög förbi! Inflyttningsfest hos en bekant igår och denna dag slösades bort på att spela ett alltför intressant datorspel med pojkvännen. ;) Var det inte fredag nyss? Nu är det i princip måndag. Jag ska kila i säng om en liten, liten stund, men först måste man ju blogga lite.


Båda marsvinspojkarna får antibiotika nu, då båda kissar rött(min typiska otur...). Om det inte är UVI kan jag verkligen inte fatta vad det skulle vara, för inte har de fått konstig mat eller något sånt. Hoppas innerligt att kuren hjälper.


"Lillan" har fått flytta upp till mitt och marsvinsgrabbarnas rum eftersom hon åt lite dåligt och var så stillsam när hon bodde i köket. Jag trodde inte att jag skulle ha plats för buren i mitt rum, men för hennes skull gjorde jag lite plats och det verkar funka bra. Genast blev hon aktivare, åt piggt och röjde runt och pep efter killarna. Nu är hon lite stilla igen, men så fort jag gått och lagt mig tror jag att det kommer att bli fart i henne. Hon är ett litet socialt busfrö inombords, det vet jag.


Bara för det kilade hon nu ut för att käka på sin morot(antagligen p.g.a ljudet av att killarna gjorde samma sak). ;) Ja, det ska nog bli ett underbart marsvin av henne med.

Ovido - Quiz & Flashcards