Alla inlägg den 20 september 2010

Av Louise - 20 september 2010 23:57

Jag fick MVG på förra veckans matematik B prov som jag trodde att jag skulle få svagt VG på.  Det är alltid roligt med positiva överraskningar! Läraren verkar tycka om mig också, jag fick komplettera på de slarvfel jag gjort. Nu måste jag bara se till att inte slarva ihop tecknen igen. Fem uppgifter blev fel för att jag inte läst igenom vad jag själv skrivit ordentligt! Jag arbetar inte bra under stress alltså...

Av Louise - 20 september 2010 23:30

Ja, projekt långhår i päls gick inget vidare. Jag tittade närmare på Nellie sent på lördag kväll och pälsen gick ju inte att rädda. Jag vet inte vad som hände där riktigt... pälsen såg fin ut, Brumma verkade sakna intresse för päls och rulle, och allt såg ut att bli så bra, ända fram tills den där förteelsen med den blöta rullen. Skit! På lördag natt såg jag att hela ena sidan var nertuggad.


Konstigt det här... jag tyckte mig då aldrig se att Brumma faktiskt lyckades tugga något på Nellies päls under fredagen eller tidiga lördagen. Kanske släppte Nellie ner garden under natten eller något. Fast det är ju fortfarande skumt det här, att Brumma(om det nu är hon som gjorde det iofs..) skulle få för sig att tugga ner hela sidan på henne. Cinnober hade vid ett tillfälle längre sidopäls  än Nellie hade nu, och inte rörde Dianthus hans päls för det! Men... när jag tänker efter är ju Brumma efter nonselflinjer ursprungligen, så att hon triggades till tuggning av det där lilla är kanske inte alls konstigt egentligen, tråkigt nog.


Så trist det här, att ett långhårs utställningskarriär kan raseras helt och hållet på grund av ett litet misstag. *suck* Men detta har dock öppnat mina ögon lite, jag har en smula mer erfarenhet. Jag tror att det är fullt möjligt att hålla långhår ihop när de ska ställas i ras, det gör jag. Och jag tror inte att det är så svårt som många säger att det är.

Ovido - Quiz & Flashcards