Alla inlägg den 17 september 2010

Av Louise - 17 september 2010 15:46

Man drömmer de konstigaste drömmarna när man är sjuk, alltså... inatt drömde jag att jag var del av ett gammalt tv-spel(vet inte om någon av er minns de där gamla sega-spelen som kördes med "kassett"? Själva har vi kvar en gammal Mega Drive/Genesis Mark II hemma). Det började med att jag, Gustaf Skarsgård och en av min pojkväns vänner var karaktärer i ett spel som utspelade sig i djungeln. Det var tydligen min kille som spelade spelet. Det var det sämsta spelet någonsin, kan jag erkänna.  Trumpeter man skulle akta sig för, konstiga apor(?) som förföljde en och återvändsgrändar precis över allt. Banorna blev mindre och mindre. 

Min kille tröttnade efter ett tag och bestämde sig istället för att spela ett av de gamla goda motorcykelspelen i stil med detta. Bara att nu fick man välja karaktär(jag ville att han skulle vara zorro, men han envisades med att spela som grottman) och allt var tydligen tillåtet i tävlingen. Man fick döda motspelarna om man ville och grottmannens specialitet var att äta upp de andra spelarna hela.

Och igår natt gick hela världen under... kan jag inte bli frisk snart?!

Ovido - Quiz & Flashcards