Alla inlägg den 27 september 2010

Av Louise - 27 september 2010 23:02

Näej, nu får jag spel. Jag tror jag satt fingret på vad som är felet hos mina marsvin. Mask. De har magrat av samtidigt som bukarna verkar ha svullnat upp lite, går inte upp i vikt trots att de äter och äter, Rabarber har haft diarré, urinen har länge varit röd(antagligen blodblandad eftersom fodret inte verkar ha inverkat?) och marsvinen har börjat dricka mer och mer. Allt detta stämmer in på mask.


Det är extremt ovanligt att marsvin får mask(vilket får mig att bli starkt skeptisk), men förstås inte omöjligt. Kanske har jag alltså haft den otroliga oturen att mina grisar skulle drabbas av det. Trots att tanken frustrerar och oroar mig, skulle jag ändå känna mig väldigt lättad ifall det visar sig att det faktiskt är det. Annars har jag ingen som helst aning om vad det är som fått mina marsvin att visa dessa symtom och det är tveklöst värre än mask.


Så det blir ett nytt veterinärbesök snarast. Obehandlad mask kan rentav ha dödlig utgång... ugh, tanken får mig så rädd.

Ovido - Quiz & Flashcards