Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Jag känner igen faror när jag ser dem...

Av Louise - 20 september 2010 23:30

Ja, projekt långhår i päls gick inget vidare. Jag tittade närmare på Nellie sent på lördag kväll och pälsen gick ju inte att rädda. Jag vet inte vad som hände där riktigt... pälsen såg fin ut, Brumma verkade sakna intresse för päls och rulle, och allt såg ut att bli så bra, ända fram tills den där förteelsen med den blöta rullen. Skit! På lördag natt såg jag att hela ena sidan var nertuggad.


Konstigt det här... jag tyckte mig då aldrig se att Brumma faktiskt lyckades tugga något på Nellies päls under fredagen eller tidiga lördagen. Kanske släppte Nellie ner garden under natten eller något. Fast det är ju fortfarande skumt det här, att Brumma(om det nu är hon som gjorde det iofs..) skulle få för sig att tugga ner hela sidan på henne. Cinnober hade vid ett tillfälle längre sidopäls  än Nellie hade nu, och inte rörde Dianthus hans päls för det! Men... när jag tänker efter är ju Brumma efter nonselflinjer ursprungligen, så att hon triggades till tuggning av det där lilla är kanske inte alls konstigt egentligen, tråkigt nog.


Så trist det här, att ett långhårs utställningskarriär kan raseras helt och hållet på grund av ett litet misstag. *suck* Men detta har dock öppnat mina ögon lite, jag har en smula mer erfarenhet. Jag tror att det är fullt möjligt att hålla långhår ihop när de ska ställas i ras, det gör jag. Och jag tror inte att det är så svårt som många säger att det är.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 13 november 2012 01:40

Det är dags att jag förnyar mig lite. Min tid på bloggplatsen är över. Sidan är enkel och har varit bekväm, men det är dags för mig att pröva nya marker, vilket förhoppningsvis kommer att bidra till lite mer aktivitet. Välkomna att följa min nya bl...

Av Louise - 15 juni 2012 14:15

Nu är det äntligen sommarlov och jag kan kanske få igång bloggen igen! Det har verkligen varit fullt upp de senaste två månaderna. Aktiviteter och event. Marsvinsskötseln. Plugg och åter plugg. Men jag har nog inte pluggat förgäves! Betygen har kommi...

Av Louise - 14 juni 2012 21:22

Ja, för ungefär en månad sedan uppgraderade jag mig äntligen till en smartphone(bara sisådär 2 år efter alla andra). En supertrevlig Samsung Galaxy Nexus!   Nu är jag helt smartphone-frälst och söker efter lämpliga appar för det mesta. Gissa...

Av Louise - 19 april 2012 23:09

Ojojoj, vad mycket jag har i skolan just nu... jag insåg det inte förrän den här veckan. Av den anledningen har jag varit lite handlingsförlamad på sistone. Det är något utav en ond cirkel...   Här är alla saker som borde vara klara typ nu... ...

Av Louise - 17 april 2012 01:30


  Ja, det här har Pärlan råkat ut för. En jättesvullen tass. Jag tar hand om henne så noggrant jag kan nu... hon har magrat lite den senaste månaden, så det här är det sista hon behöver. ...

Ovido - Quiz & Flashcards